Door GEERT BECKERS — gepubliceerd op 17 mei '17 10:04
Hoe is het met... Alexander Östlund?


Ze zijn opgeslagen in de krochten van het collectieve geheugen. Sommigen vanwege daden, sommigen vanwege het gebrek daaraan. Anderen vanwege een snor, een stijl, een loopje of een hobby. Allemaal zijn we ze uit het oog verloren. Hier komen ze terug. In Deel 2 van deze nieuwe rubriek: Hoe is het met... Alexander Östlund?

Foto
Foto: Pro Shots

Mark Wotte loog geen woord toen hij bij de presentatie van zijn nieuwe Zweedse verdediger zei dat deze een typisch Zweedse verdediger was, 'met een baard, haar in de nek en bijna afgezakte kousen, die als het moet negentig minuten lang langs de zijlijn opstoomt'. Wat Wotte er níet bij vertelde is dat daar zo'n beetje alle kwaliteiten van Alexander Östlund mee genoemd waren. Nee, het verblijf van Östlund bij Feyenoord werd geen succes. Dat laatste valt dan weer wel te zeggen van Östlunds tweede carrière, als model.

Alexander Östlund is de Nicolas Cage van de Zweedse modellenwereld. Zijn repertoire bestaat uit welgeteld één blik: de bloedserieuze. Versierd met een baard zo lang dat de Chinese muur er jaloers op kan zijn.

 

Morning session... #meditation #buddha #munk #innerpeace #harmony #feelingalive #indian #lafincamezan #breath #thanxgod

Een bericht gedeeld door Alexander (@alexanderostlund) op4 Mei 2016 om 5:00 PDT

 

#silence

Een bericht gedeeld door Alexander (@alexanderostlund) op26 Apr 2016 om 1:22 PDT

 

By @resterods photo: @niklasnyman

Een bericht gedeeld door Alexander (@alexanderostlund) op5 Feb 2016 om 11:45 PST

 

Morning... @resterods Photo: @niklasnyman Mua: @emikesantos

Een bericht gedeeld door Alexander (@alexanderostlund) op22 Dec 2015 om 8:50 PST

Die baard werd zelfs ooit genomineerd voor de beste baard van Zweden. De prijs ging naar iemand anders. Het is tenslotte het land van Vikingen. Overigens voegt Östlund daar een vleugje indiaan aan toe.

 

Röda Vita Rosen...#sittingbull #yellowteeth

Een bericht gedeeld door Alexander (@alexanderostlund) op28 Jul 2016 om 10:24 PDT

Hij leeft als een Zweedse, minder aandachtsgeile variant van Dan Bilzerian. Met minder vrouwen, en meer bier. Veel meer bier.

 

Home is wherever I lay my hat...

Een bericht gedeeld door Alexander (@alexanderostlund) op26 Nov 2016 om 9:44 PST

 

 

Een bericht gedeeld door Alexander (@alexanderostlund) op20 Aug 2016 om 5:40 PDT

 

Släpp ut mig ur buren och jag kommer med djuren... #animals

Een bericht gedeeld door Alexander (@alexanderostlund) op26 Jul 2016 om 1:56 PDT

 

In God's Hands...

Een bericht gedeeld door Alexander (@alexanderostlund) op9 Jun 2016 om 11:31 PDT

 

La playa de los gringos...

Een bericht gedeeld door Alexander (@alexanderostlund) op6 Aug 2015 om 7:36 PDT

Zijn twee dochters gelden als grote tennistalenten in Zweden.

 

Botkyrka... #albyfolkhälsopark #långtifrånlagom #alby

Een bericht gedeeld door Alexander (@alexanderostlund) op15 Nov 2015 om 2:46 PST

Op zijn Instagramaccount gaat veel aandacht uit naar goede vriend Zlatan Ibrahimovic, hier in een privévliegtuig met Östlund en voormalig FC Twente-verdediger Daniel Majstorovic.

 

Next destination? #noname #king #legend Capten @johnamatiello #lewolf

Een bericht gedeeld door Alexander (@alexanderostlund) op23 Mei 2016 om 7:50 PDT


Östlund had nog geen fractie van het talent van Zlatan, maar andersom mag Ibracadabra de veters van Östlunds baard nog niet strikken.

En ook Feyenoord is Östlund nog niet vergeten. Zijn laatste post dateert van twee dagen geleden en is gericht aan de club die hij diende tussen 2004 en 2006.

 

Congratulations Feyenoord#champions #feyenoord #rotterdam #hetlegionen

Een bericht gedeeld door Alexander (@alexanderostlund) op14 Mei 2017 om 7:26 PDT